De nieuwe van Kylie

8 mei

Liefhebbers van Kylie Minogue opgelet: vanaf 14 mei is dr nieuwe single All the Lovers op de radio te horen.  En die single is een klein voorproefje van het gloednieuwe album Aphrodite dat op 5 juli op de markt gebracht wordt. En oh boy, wat hebben we er zin in.

Ik kan U namelijk verklappen dat ik best een fan ben van La Minogue. Met alle liefde geef ik de schuld aan nummers als Locomotion en I should be so lucky die – muzikaal gezien dan – mijn lagere school tijd overheersten. Het was dat ik Madonna toch een tikje leuker vond, maar anders was Kylie mijn popkoningin in de jaren tachtig geweest. Maar een tweede plek bezetten is toch ook niet mis.

In de jaren negentig bleef ze overigens ook in het muzikale gezichtsveld, dankzij die ietwat bizarre doch fijne ballad met Nick Cave. Where the wild roses grow veranderde Kylie in een keer van een lief schattig ding met een slecht permanentje naar een gerenommeerde zangeres. En dat lieve mensen, is ze altijd gebleven.

Sterker nog, La Minogue is er alleen maar fijner op geworden. Waar Madonna nog wel eens uitblinkt in een arrogantie, blijft Minogue gewoon die sympathieke rasentertainer die onvermoeibaar goede concerten blijft geven en scoort met fijne deuntjes. Dat ze en passant ook nog eens dealde met borstkanker en het godzijdank overwon, zegt genoeg over Miss Minogue.

En daarom gunnen we het Kylie dat het nieuwste album ook een succes wordt. Wordt het ten minste een vrolijke zomer. En als ze er nu ook nog een concertreeks er aan vast plakt, dan gaan we gewoon voor de derde keer naar Kylie toe. Want speciaal, dat is ze. Especially for us.

Plaats een reactie